Tejpování nebo také taping je metoda, kdy za pomocí speciálních lepících pásek nalepených na kůži v problémové oblasti dochází k pasivní podpoře kloubů a vazů. Kineziotape nám pomáhá provádět bezbolestný fyziologický pohyb.

Díky velké rozmanitosti v možnostech napětí jsou tejpy schopny nejen aktivovat svaly, ale také je uvolňovat. Dále napomáhají fixovat správné postavení kloubu. Vše záleží na napětí a postavení pohybového segmentu, ve kterém kineziotape aplikujeme.

Kineziotape není omezen jen na aplikaci na svaly a klouby, ale výborně ovlivňuje i funkci cévního a lymfatického systému. Při aplikaci tapu s velmi jemným napětím dochází k odlehčení měkkých tkání, což umožní optimální průtok krevního a lymfatického oběhu. Tento efekt je hojně využíván pro eliminaci otoků.

Základní využití kineziotapu

• Optimalizace funkce svalů (jak ve smyslu stimulace, tak i relaxace)
  • Podpora kloubů: při aplikaci tejpu na oblast kloubu a jeho příslušné svaly podpoříme směr pohybů v kloubu tak, aby docházelo ke správnému svalovému zapojení v průběhu pohybu
  • Podpora krevní a lymfatické cirkulace: při stagnující lymfatické a krevní cirkulaci způsobené přílišným stažením měkkých tkání dochází k městnání otoku. Kvalitním nalepením tejpu dochází k uvolnění měkkých tkání, odlehčení dané oblasti a tím k obnově optimální cirkulace lymfy a krve, což vede k eliminaci otoku a zmírnění bolestí
  • Zmírnění bolestí: tím, že aplikací tejpu podpoříme výše zmíněné aspekty, je obnovena funkce pohybového segmentu, což vede urychlení léčby a tím i odstranění bolestí.